FIŞA POSTULUI
MANAGER RESURSE UMANE
DESCRIEREA POSTULUI
Departament: Resurse umane
Denumirea postului: Manager resurse umane
Relaţii ierarhice:
- este subordonat Directorului General
- are în subordine:
- Specialist salarizare
- Specialist recrutare
- Referent resurse umane
Relaţii funcţionale: Stabileşte prin proceduri şi indicaţii metodologice cum trebuie executate
operaţiunile legate de politicile de resurse umane ale firmei, asigură şi urmăreşte realizarea lor la nivel de firmă. În acest sens, are relaţii cu:
- Directorii şi managerii firmei
- Personalul de execuţie
Relaţii de colaborare: cu directorii/managerii departamentelor firmei
Condiţiile fizice ale desfăşurării muncii: - în departamentul resurse umane
Scopul postului
Titularul postului are rolul de a asigura elaborarea şi implementarea politicilor de resurse umane (recrutare, selecţie, integrare, pregătire profesională, motivare, organizare şi relaţii de muncă) care să asigure firmei necesarul de personal corespunzător din punct de vedere cantitativ şi calitativ.
Aspecte legate de protecţia muncii:
- instructajul pentru prevenirea şi stingerea incendiilor
- instructajul pentru prevenirea accidentelor de muncă
Orar de lucru:
- normă întreagă: 9:00-18:00 (pauza de masă 12.00 – 13.00)
I. Activităţi principale
Angajarea, formarea şi perfecţionarea personalului firmei
Coordonarea activităţii de remunerare a personalului firmei
Elaborarea şi implementarea programelor de evaluare a personalului
Elaborarea şi implementarea sistemelor de motivare a personalului
Gestionarea relaţiilor de muncă
Stabilirea şi urmărirea respectării regulilor generale de comportament
Conducerea şi organizarea departamentului
II. Sarcini şi îndatoriri:
1. Asigură angajarea, formarea şi perfecţionarea personalului necesar firmei
Identifică/centralizează necesarul de personal din firmă şi urmăreşte încadrarea în limitele aprobate
Asigură necesarul de personal prin recrutare internă şi externă
Negociază contractele de angajare şi urmăreşte respectarea clauzelor acestora
Urmăreşte respectarea echităţii interne şi externe şi propune corecţiile necesare
Urmăreşte orientarea şi integrarea în organizaţie a noilor angajaţi
Identifică nevoile de instruire ale personalului, în colaborare cu managementul
Elaborează programe de instruire şi le implementează în colaborare cu managementul
Monitorizează piaţa forţei de muncă şi a furnizorilor de servicii din domeniu
Asigură legătura cu departamentul resurse umane din cadrul firmei-mamă
Asigură respectarea cadrului legal concomitent cu susţinerea intereselor firmei
2. Coordonează activitatea de remunerare a personalului firmei
Asigură stabilirea drepturilor salariale şi sociale ale angajaţilor conform negocierii la angajare, legislaţiei în vigoare şi a normelor interne specifice firmei
Verifică şi avizează documentele de personal cu referire la nivelurile salariale: ştate de plată, declaraţii lunare către instituţiile de stat, adeverinţe de salariat, decizii de transfer, cuantumul bonusurilor şi al altor drepturi cu impact asupra remunerării salariaţilor
Coordonează activitatea de re-evaluare salarială semestrială, pe baza propunerilor managementului şi în corelaţie cu indicatorii macro-economici
Urmăreşte asigurarea echităţii interne şi externe printr-o politică adecvată de salarizare
3. Elaborează şi implementează programe de evaluare a personalului
Elaborează sisteme specifice de evaluare a personalului
Coordonează şi monitorizează procesul de evaluare
Centralizează rezultatele evaluărilor şi le analizează în corelaţie cu celelalte activităţi ale departamentului Resurse Umane
Raportează rezultatele evaluărilor şi înaintează propuneri direcţiei generale
4. Elaborează şi implementează sisteme de motivare a personalului
Realizează analize la nivelul firmei cu privire la nivelul de satisfacţie a angajaţilor şi propune managementului firmei măsuri de corecţie necesare
Realizează sondaje cu privire la piaţa forţei de muncă, identifică şi propune măsuri pentru creşterea motivării angajaţilor
Propune măsuri în vederea îmbunătăţirii structurii de organizare a firmei
5. Asigură buna gestionare a relaţiilor de muncă
Asigură asistenţa managementului în problemele legate de relaţiile între angajaţi
Facilitează comunicarea pentru dezvoltarea/menţinerea unui climat pozitiv al relaţiilor dintre angajaţi
Concepe proceduri şi alte documente specifice firmei pe probleme de relaţii de muncă
Mediază eventualele situaţii de natură conflictuală între angajaţi
6. Stabileşte şi urmăreşte respectarea regulilor generale de comportament
Elaborează instrumente de formalizare a politicilor de personal: organigrama, ROI, manualul angajatului, proceduri de lucru etc.
Informează angajaţii cu privire la politicile de personal ale firmei
Actualizează şi difuzează la nivel de firmă documentele avizate
Elaborează şi propune conducerii proceduri de resurse umane, le difuzează şi urmăreşte respectarea acestora la nivel de firma
Monitorizează respectarea normelor de comportament ale firmei; propune/avizează măsuri disciplinare
7. Conduce şi organizează activitatea departamentului
Stabileşte sarcinile salariaţilor din subordine şi priorităţi în executarea acestor sarcini
Elaborează şi actualizează fişelor de post ale salariaţilor din subordine
Evaluează periodic activitatea salariaţilor din subordine
Negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute în relaţiile interpersonale
Propune recompensarea/sancţionarea personalului din subordine conform normativelor interne
Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
Asigură respectarea normelor interne de funcţionare ale firmei de către personalul din subordine
III.Responsabilităţile postului:
1. Legat de activităţile specifice, răspunde de:
respectarea numărului de salariaţi aprobat de direcţia generala, selecţionarea candidaţilor care corespund cel mai bine postului şi integrarea noilor angajaţi
respectarea clauzelor contractuale negociate
corectitudinea înregistrărilor/actualizărilor în documentele de personal
corectitudinea elaborării fiselor de post şi a formularelor de evaluare
calitatea programelor de training aprobate şi de evaluare post-training
examinarea revendicărilor şi medierea conflictelor în organizaţie
actualizarea şi comunicarea la nivelul organizaţiei a documentelor de formalizare a structurii organizatorice aprobate: organigrame, ROI, etc.
respectarea normelor interne de personal si a legislaţiei muncii
2. Legat de funcţiile manageriale, răspunde de:
coordonarea eficientă a personalului din subordine şi respectarea de către acesta a normelor interne
dotarea corespunzătoare a subordonaţilor cu resursele necesare
calitatea pregătirii profesionale a angajaţilor din subordine
3. Legat de disciplina muncii, răspunde de:
îmbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate
păstrarea confidenţialităţii informaţiilor şi a documentelor legate de firmă
utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei
respectarea prevederilor normativelor interne şi a procedurilor de lucru privitoare la postul său
adoptarea în permanenţă a unui comportament în măsură să promoveze imaginea şi interesele firmei
implicarea sa în vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma
IV. Autoritatea postului:
Reprezintă compania în relaţia cu autorităţile publice pentru probleme de personal
Negociază clauzele contractelor de angajare în limitele stabilite/agreate de direcţia generală
Semnează contractele de muncă la rubrica angajator
Semnează state de plata, declaraţii lunare către instituţiile de stat, adeverinţele de salariat, contracte cu furnizorii de servicii specifice departamentului, actele necesare în vederea obţinerii avizelor pentru cetăţenii străini, corespondenţa departamentului
Stabileşte modificările cu impact asupra salariului în conformitate cu politica firmei
Elaborează şi difuzează la nivel de firmă norme, reguli şi proceduri de resurse umane aprobate de conducere
Propune măsuri de optimizare a structurii organizatorice şi a modalităţilor de lucru
Solicită angajaţilor informaţii/documente legate de problemele de resurse umane ale firmei
Solicită respectarea normativelor de resurse umane, propune managementului sancţiuni pentru angajaţii ce nu se conformează acestora
Avizează: fişe post/evaluare; cereri de concediu, modificări de orar, prime/sancţiuni pentru personalul firmei
Susţine/respinge propunerile managementului legate de continuarea activităţii după perioada de probă a angajaţilor firmei (motivând în cazul refuzului)
Utilizează metodele disponibile intern şi extern de documentare în domeniul legislaţiei muncii
Stabileşte prioritatea executării sarcinilor pt. subordonaţi şi ia măsuri de eficientizare a activităţii lor
Propune recompense/sancţiuni pentru personalul din subordine, semnează cererile de concediu
Semnează formularele de avans şi decont pentru personalul din subordine
Decide prelungirea sau încetarea activităţii după perioada de probă a subordonaţilor
Utilizează echipamentele/consumabilele, maşina, laptopul şi telefonul mobil puse la dispoziţie de firmă.
SPECIFICAŢII DE PERSONAL
Nivel de studii: studii superioare
Cursuri de pregătire: Management, Resurse Umane, Psihologie, Legislaţie
Experienţă:
- în specialitate: experienţă în domeniu min. 4 ani
- pe post: 2 ani experienţă pe post asemănător
Cunoştinţe necesare:
Psihologie organizaţională
Cunoştinţe juridice/legislaţia muncii
Limba engleză (citit, scris, vorbit)
Cunoştinţe de management
Cunoştinţe privind tehnici de negociere
Operare PC (MS Office)
Cunoaşterea pieţei locale a forţei de muncă
Cunoaşterea generală a mediului de afaceri românesc
Cultură generală
Aptitudini şi deprinderi necesare:
Aptitudine generală de învăţare
Aptitudini de comunicare orală şi scrisă
Abilităţi de negociere
Acordare de consultanţă şi consiliere
Aptitudini de conducere: previziune, organizare, decizie, coordonare, control - evaluare
Cerinţe pentru exercitare:
Inteligenţă de nivel superior
Echilibru emoţional
Capacitate de a evalua şi a lua decizii
Abilităţi de lucru cu oamenii
Rezistenţă mare la stres
Trăsături pozitive de caracter: exigenţă, obiectivitate, spirit critic, consecvenţă în acţiune
Comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe)
Conducerea şi controlul oamenilor
Capacitate de abstractizare
Încredere in sine
Organizare personală
Aptitudine generala de învăţare
Aptitudini de comunicare orală şi scrisă
Abilităţi de negociere, de consultanţă şi consiliere
Capacitate de adaptare
Iniţiativă
Spirit practic
Dorinţa de a se informa
Dorinţa de a oferi ajutor altor persoane
Amabilitate
Activism
Motivaţie
via - contacafe_club yahoo group
Fisa post director resurse umane - model
Cadrul legislativ.
Moderators: ragazza_esuberante, crstmol
Fisa post director resurse umane - model
Post by dmldone » Thu Nov 06, 2008 10:25 am
Stiri contabile la zi, legislatie, modele acte - http://www.cabinetexpert.ro/
http://www.contabilgorj.ro/ - http://www.gorjcontabilitate.ro/
http://www.contabilii.ro/
http://www.bagatare.ro/
http://www.contabilgorj.ro/ - http://www.gorjcontabilitate.ro/
http://www.contabilii.ro/
http://www.bagatare.ro/
Jump to
- CLUBUL CANDIDATILOR LA EXAMENUL DE LA CECCAR
- ↳ Clubul candidatilor la examenul de acces la CECCAR
- ↳ Examenul de admitere la CECCAR - sesiune an curent
- ↳ Intrebari si raspunsuri cu privire la examenul de acces la CECCAR
- ↳ Contabilitate - examen acces la CECCAR
- ↳ Fiscalitate - examen de acces la CECCAR
- ↳ Control Financiar - examen de acces la CECCAR
- ↳ Evaluare - examen acces la CECCAR
- ↳ Doctrine - examen de acces la CECCAR
- ↳ Audit financiar - contabil - examen de acces la CECCAR
- ↳ Drept comercial - examen de acces la CECCAR
- ↳ Camera Consultantilor Fiscali
- CONTA CAFFE 100% - Intreaba, Afla raspunsul, Spuneti parerea si Ajuta-i pe altii!
- ↳ Manualul contabilului
- ↳ SA INVATAM CONTABILITATE
- ↳ Impozitul pe profit
- ↳ Impozitul pe venit
- ↳ Impozitul pe veniturile microintreprinderilor
- ↳ Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti
- ↳ TVA la incasare 2014 - forum intelegere sistem
- ↳ Contributii salariat / unitate
- ↳ Accize
- ↳ Impozite si taxe locale
- CONTABILITATE FINANCIARA
- ↳ Active imobilizate
- ↳ Active circulante
- ↳ Capital si rezerve
- ↳ Datorii
- ↳ Leasing Financiar
- ↳ Contabilitate de Productie (Contabilitate de gestiune)
- CONTABILITATE INTERNATIONALA- RAPORTARE EXTERNA PE IAS/IFRS
- ↳ Cadrul general de intocmire si prezentare a SF
- ↳ Consolidarea situatiilor financiare
- ↳ Standardele Internationale de Contabilitate (IAS)
- ↳ Standardele Internationale de raportare financiara (IFRS)
- ↳ Implementarea Standardelor Internationale de raportare financiara
- SITUATII FINANCIARE ANUALE - pentru un contabil de nota 10!
- ↳ Bilantul contabil
- ↳ Contul de profit si pierdere
- ↳ Situatia fluxurilor de trezorerie
- ↳ Note explicative
- CONTABILITATE MANAGERIALA
- ↳ Contabilitate Manageriala
- ↳ Contabilitate de Productie/ Contabilitate de gestiune
- ↳ Procedee de calculatie a costurilor
- ↳ Metode de contabilitate de gestiune si de calculatie a costurilor
- CONTABILITATE APROFUNDATA
- ↳ Contabilitatea lichidarii, fuziunii si a altor restructurari in capitalul societatilor comerciale
- ↳ Contabilitatea conturilor consolidate
- ↳ Contabilitatea gruparilor de intreprinderi
- DIAGNOSTIC FINANCIAR - INSTRUMENTE DE ANALIZA FINANCIARA
- ↳ Analiza functionala a bilantului
- ↳ Analiza patrimoniala a bilantului
- ↳ Analiza contului de rezultate
- ↳ Analiza fluxului de trezorerie
- ↳ Diagnosticul riscului de intreprindere
- LEGISLATIE CONTABILA SI FISCALA
- ↳ Legislatie cu privire la CONTABILITATEA FIRMEI
- ↳ TVA
- ↳ Accize
- ↳ Asigurari
- ↳ Codul muncii
- ↳ Control financiar
- ↳ Impozit pe profit, venit
- ↳ Impozit pe dividende, jocuri
- ↳ Impozite locale
- ↳ MONITORUL OFICIAL AL ROMANIEI
- DIN CATEGORIA: "IN AFARA DE CONTABILITATE SI ASIMILATE"
- ↳ Prezentare membrii
- ↳ Lucruri interesante
- ↳ O altfel de pagina
- ↳ Sustinere forum